top of page

סגולות לחודש אלול 

בספר "בית אל", מובאת סגולה אדירה שמקורה מהמקובלים. להגיד את ה"מזמור לדוד וכו'" בצורה מסויימת. מראש חודש אלול עד יום שמחת תורה, מובאת כאן בהמשך!
הא לך סוד גדול ונורא ועוזו בשחקים והוא דכל האומר רז זה מר״ח אלול עד אחר שמחת תורה אפילו גזרה רעה נתונה על האדם ב״מ מן השמים מבטלו • ומעביר מעליו כל המקטרגים ומארי תריסין • ומבטל מעליו כל גזרות קשות ורעות • ויוצא כדימוס זכאי בדינו • וצריך ליזהר לאומרו מדי יום ביומו מר״ח אלול עד אחר שמחת תורה • ומובטח לו שיוצא שנתו וימיו בטוב ובנעימים ומובטח לו שהקב״ה יעשה בקשתו • ומובטח לו שלא יחסרו מזונותיו כל השנה כולה •
כן כתב הרב שערי רחמים למוהר״ח הכהן ז״ל בהגהותיו לחדש אלול מדף כ"ד ואילך ויע״ש • ועיין להרב דרך ישרה :
ודע כי במזמור הזה יש בו יג הויו״ת ויכתוב על קלף למעלה מכל שם הו״יה שם אחד מהי״ג מדות בא״ת ב״ש • וישימנו בתוך ס"ת א׳ כשר שבהיכל בכ״הכנ על פסוק "ויעמוד בין המתים ובין החיים ותעצר המגפה" • ובכל יום יפתח ההיכל ויקרא המזמור הנז׳ בכוונה עצומה להבין מה שמוציא בשפתיו ובכל שם ושם יכוין כקריאתו בשם הכתוב בצדו וסגולותיו הם שבעה •
א׳ מציל  מכל דבר רע והוא כמו קמיע מומחה .
ב׳ מציל  ממגפה ומדבר ומכל חולאים ומקרים רעים בר מינן •
ג׳ מסוגל לחן ולחסד בעיני אלהים ואדם •
ד׳ טוב להצלחה גדולה לכל אשר יעשה יצליח בעזרת ה יתברך •
ה׳ סגולה  למצוא מזונותיו ופרנסה טובה בריוח בלי עמל וטורח *
ו' מועיל הרבה לפתוח הלב ביראת שמים •
ז׳ סגולה לזכות  לחיים טובים וארוכים לשלום •
 
והוא שילמד אותו יג יום בכוונה עם שמותיו כאמור ואח״כ יסיר אותו מהס״ת והיה עמו וקרא בו כל ימות השנה • ואז יקויים בו כל הסגולות הללו האמורים •
טעם כי המזמור הזה מסוגל ביתר שאת מראש חודש אלול ואילך, משום שבר״ח אלול נפתחו יג מקורות דיג מכילן דרחמי והם מתגלים ומאירין למטה במקום אבא ואימא במקיפים שלהם כידוע ליודעי חן • הרב שערי רחמים שם:
וברמז: אלול גימט' 67 ובגימט' קטנה 13(6+7) כנגד יג מידות הרחמים.
וַיַּעֲבֹר הוי'ה עַל פָּנָיו וַיִּקְרָא הוי'ה הו'ה אֵל רַחוּם וְחַנּוּן אֶרֶךְ אַפַּיִם וְרַב חֶסֶד וֶאֱמֶת:(ז) נֹצֵר חֶסֶד לָאֲלָפִים נֹשֵׂא עָוֹן וָפֶשַׁע וְחַטָּאָה וְנַקֵּה. (שמות פרק לד ו)
 הויה(א)- מצפץ
הויה(ב)- מצפץ
אל(ג)- תך
רחום(ד)- גספי
וחנון(ה)- פסטפט
ארך אפים(ו)- תגל תומי
ורב חסד(ז)- פגש סחק
ואמת (ח)- פתיא
נוצר חסד לאלפים(ט)- טהג סחק כתכומי
נושא עון(י)- טבת זפט
ופשע(יא)- פובז
וחטאה(יב)- פסנתץ
ונקה(יג)- פטדץ
והא לך קורא נעים צורת המזמור עם שמותיו:
 
תהלים פרק כז
לְדָוִד (א' מצפץ) יְהוָה אוֹרִי וְיִשְׁעִי מִמִּי אִירָא (ב' מצפץ) יְהוָה מָעוֹז-חַיַּי מִמִּי אֶפְחָד :
בִּקְרֹב עָלַי מְרֵעִים לֶאֱכֹל אֶת-בְּשָׂרִי צָרַי וְאֹיְבַי לִי הֵמָּה כָשְׁלוּ וְנָפָלוּ :
אִם-תַּחֲנֶה עָלַי מַחֲנֶה לֹא-יִירָא לִבִּי אִם-תָּקוּם עָלַי מִלְחָמָה בְּזֹאת אֲנִי בוֹטֵחַ :
אַחַת שָׁאַלְתִּי מֵאֵת- (ג' תך) יְהוָה אוֹתָהּ אֲבַקֵּשׁ שִׁבְתִּי בְּבֵית- (ד' גספי) יְהוָה כָּל-יְמֵי חַיַּי לַחֲזוֹת בְּנֹעַם- (ה' פסטפט) יְהוָה וּלְבַקֵּר בְּהֵיכָלוֹ :
כִּי יִצְפְּנֵנִי בְּסֻכֹּה בְּיוֹם רָעָה יַסְתִּרֵנִי בְּסֵתֶר אָהֳלוֹ בְּצוּר יְרוֹמְמֵנִי:
וְעַתָּה יָרוּם רֹאשִׁי עַל אֹיְבַי סְבִיבוֹתַי וְאֶזְבְּחָה בְאָהֳלוֹ זִבְחֵי תְרוּעָה אָשִׁירָה וַאֲזַמְּרָה (ו' תגל תומי) לַיהוָה :
שְׁמַע- (ז' פגש סחק) יְהוָה קוֹלִי אֶקְרָא וְחָנֵּנִי וַעֲנֵנִי :
לְךָ אָמַר לִבִּי בַּקְּשׁוּ פָנָי אֶת-פָּנֶיךָ (ח' פתיא) יְהוָה אֲבַקֵּשׁ:
אַל-תַּסְתֵּר פָּנֶיךָ מִמֶּנִּי אַל תַּט-בְּאַף עַבְדֶּךָ עֶזְרָתִי הָיִיתָ אַל-תִּטְּשֵׁנִי וְאַל-תַּעַזְבֵנִי אֱלֹהֵי יִשְׁעִי:
כִּי-אָבִי וְאִמִּי עֲזָבוּנִי (ט' טהג סחק כתכומי) וַיהוָה יַאַסְפֵנִי:
הוֹרֵנִי (י טבת זפט) יְהוָה דַּרְכֶּךָ וּנְחֵנִי בְּאֹרַח מִישׁוֹר לְמַעַן שׁוֹרְרָי:
אַל-תִּתְּנֵנִי בְּנֶפֶשׁ צָרָי כִּי קָמוּ-בִי עֵדֵי-שֶׁקֶר וִיפֵחַ חָמָס :
לוּלֵא הֶאֱמַנְתִּי לִרְאוֹת בְּטוּב- (יא פובז) יְהוָה בְּאֶרֶץ חַיִּים:
קַוֵּה אֶל-(יב פסנתץ) יְהוָה חֲזַק וְיַאֲמֵץ לִבֶּךָ וְקַוֵּה אֶל- (יג פטדץ) יְהוָה :
 
אחר קריאה המזמור בכוונה יאמר אלו הפסוקים:
א שיר למעלות אשא עיני אלה הרים מאין יבוא עזרי:
ב עזרי מעם ה ׳ עושה שמים וארץ:
ג ואורח צדיקים כאור נוגה הולך ואור עד נכון היום:
ד  ואני תפילתי לך ה ׳ עת רצון אלהים ברוב חסדך ענני באמת ישעך:
ה הנה לא ינום ולא יישן שומר ישראל:
ו הנה עין ה ׳ אל יראיו למיחלים לחסדו:
ז הוד והדר לפניו עוז וחדוה במקומו:
ח כי עמך הסליחה למען תורא:
ט חנון ורחום ה ׳ ארך אפים וגדל חסד:
י באור פני מלך חיים ורצונו כעב מלקוש:
יא כי אל גדול ה ׳ ומלך גדול על כל אלהים:
יב אשרי העם יודעי תרועה ה ׳ באור פניך יהלכון:
יג כשמן הטוב על הראש יורד על  הזקן  זקן אהרן שיורד על פי מדותיו:

 

bottom of page